Wednesday 1 November 2017

Utslipp Trading System Kina


Partene med forpliktelser i henhold til Kyoto-protokollen Bilag B-partene har akseptert mål for å begrense eller redusere utslipp Disse målene er uttrykt som nivåer av tillatte utslipp eller tildelte beløp i løpet av 2008-2012-engasjement perioden De tillatte utslippene er delt inn i tildelte mengder enheter AAUer. Utslippshandling, som angitt i Kyoto-protokollens artikkel 17, tillater at land som har utslippsenheter spare - utslipp tillot dem men ikke brukt - å selge denne overskytende kapasiteten til land som er over deres mål. Derfor ble det opprettet en ny vare Formen av utslippsreduksjoner eller fjerninger Siden karbondioksid er hovedgassen, snakker folk bare om handel med karbon. Karbon er nå sporet og handlet som enhver annen vare. Dette kalles karbonmarkedet. Andre handelsenheter i karbonmarkedet. For å ta opp bekymringen for at partene kan oversell enheter, og deretter ikke klarer å oppfylle sine egne utslippsmål, er hver part påkrevd å opprettholde en reserve av ERUer, CERs, AAUs og eller RMUer i sitt nasjonalregister. Denne reserven, kjent som forpliktelsesperioden, bør ikke falle under 90 prosent av partens tildelte beløp eller 100 prosent av fem ganger sist Oppsummert inventar, avhengig av hvilket som er lavest. Sammenheng med innenlandske og regionale utslippshandlingsordninger. Ordninger for handel med utslippsrettigheter kan etableres som klimapolitiske virkemidler på nasjonalt og regionalt nivå. Under slike ordninger fastsetter myndighetene utslippsforpliktelser som skal nås av de deltagende enhetene. EUs handel med utslippshandlinger er den største i drift. Beslutning 11 CMP 1 om regler, retningslinjer og retningslinjer for utslippshandling i henhold til artikkel 17 i Kyoto-protokollen. Beslutning 13 CMP 1 om modaliteter for regnskapsføring av tildelte beløp i henhold til artikkel 7 4 i Kyoto-protokollen more. EMISSIONS TRADING. Why Emissions Trading. En emissions trading system ETS er et kraftig politisk instrument for å håndtere gr drivhusgass Drivhusgassutslipp Drivstoff og handel oppmuntrer til operativ fortreffelighet og gir et incitament og vei for distribusjon av nye og eksisterende teknologier. Som et politisk instrument er utslippshandling foretrukket for skatter, ufleksibel kommando - og kontrollregulering og støtte fra skatteyter programmer fordi det er den mest økonomisk effektive måten å nå en gitt utslippsreduksjonsketthet eller target. It er spesielt utformet for å levere miljømålet. Det gir et klart prissignal mot hvilke måleverdigende investeringer. Trafikk er ikke det eneste politiske instrumentet at regjeringer burde bruke, men ikke å gi en viktig rolle for handel, vil pålegge unødvendige kostnader og skape politisk forvirring. Trafikk reagerer på det sentrale målet med klimaendringspolitikken for effektivt å styre kapital på markeder mot investeringer med lavt til nullutslipp for karbonutslipp For å oppnå dette sikte mot et utslippsmarked. Klarhet av utslippskvoter for å skape prissignaler for lavkools investeringer. Langsiktig klarhet og forutsigbarhet av regler, mål og reguleringssystemer som styrer utslippsmarkeder over hele verden. Tilstrekkelige overholdelsesperioder, slik at bedrifter kan strukturere en merkevare eller kjøpstilnærming til sine utslippsreduksjoner over tid. Avsetningsbaserte mekanismer gir mulighet for land eller sektorer som ennå ikke har innført en godtgjørelsesbasert tilnærming til å delta i markedet. LANGERE TERM. Utslippsmarkedene bør modnes og vokse, for å utvikle og gi bred GHG-dekning. Dette vil føre til en global pris for karbon og et handelssystem som eksisterer i valuta-, råvare - og gjeldsmarkeder. Sikre at karbon har de riktige koblingene i alle disse markedene vil kreve. Harmoniserte referanser, ambisjoner, regler, overvåking og håndheving innenfor en rekke tilnærminger. Strukturer og forskrifter for å knytte forskjellige appr. oker og systemer direkte eller ved valutakurser eller markedsinstrumenter. Verdensomspennende mekanismer basert på verifiserbare utslippsreduksjonsprosjekter og - standarder. NOEN OG PÅ LANGERE TERM. Kullprising åpner døren for et nytt sett med investerings - og finansieringsmuligheter. Disse mulighetene kan knyttes beregningene og metodene for reduksjon av drivhusgasser med større kapitalmarkeder flyter for å finansiere lav-til-null-karboninvesteringer over hele verden. Utslippshandel i Kina Første rapporter fra feltet. Vis fra Tianjin-tårnet Fotokreditt Wikimedia Commons. Editor s note Dette blogginnlegg ble opprinnelig postet på ChinaFAQs. When Tianjin lanserte sin karbonutslippsordning ETS 26. desember 2013 ble det den femte ETS som opererer i Kina, etter Shenzhen, Beijing, Shanghai og Guangdong. Nå har fem av syv piloter begynt å handle og resten forventes å starte i 2014, aggregatet av alle utslipp regulert i Kina gjennom de syv piloter vil være den nest største i t han verden, følger bare EU. De kinesiske utslippshandlingspilotene kommer i en tid da miljø - og klimaproblemer blir stadig på toppen av den kinesiske agendaen. I september 2013 utgav staten sin handlingsplan for luftforurensning, som inkluderte et mål av å begrense kull til 65 prosent av primærenergiforbruket og forbud mot nye kullkraftverk rundt Beijing, Shanghai og Guangzhou I fjor så Kina også en investering på 277 milliarder kroner for å rydde opp luftforurensning de neste fem årene. Sammen, hendelsene i 2013 viser at utslippshandelen bare er en av måtene som Kina prøver å takle på mange utfordringer som involverer klima - og miljøspørsmål. ETTER med kinesiske egenskaper. Så langt ser det ut til at piloten har gjort betydelige fremskritt i å eksperimentere med hvordan å bruke ETS i en kinesisk sammenheng De fem lanserte piloter har vellykket utformet viktige byggeblokker som å bestemme hvordan ETS wou Gjelder for ulike typer drivhusgasser, sektorer, utslippsstørrelser og regnskapsmessige grenser å velge hvordan utslippstillatelser vil bli tildelt ved å etablere størrelsen på cap og reduksjonsbaner overvåkingen, rapporteringen, verifikasjonen MRV for utslipp og flere andre komponenter. Fokusering bare på karbondioksid , dekker piloter om lag 40 til 60 prosent av en total utslipp i en by eller provins, og gjelder for kraft og andre tunge industrisektorer som stål, sement og petrokjemikalier. Siden kraftprisene er tungt regulert i Kina, kan kraftverkene ikke passere karbon Kostnadene til forbrukerne gjennom strømpriser Denne politikken gir derfor lite insentiv for strømforsyning på etterspørselssiden For å løse dette problemet, krever de kinesiske pilotene at store elektrisitetsbrukere skal sende utslippstillatelser til regjeringen. Dette er en tydelig funksjon som kompliserer karbonregnskapet, siden det betyr å telle utslipp fra kraftverk og fra strøm u En typisk kinesisk pilot krever også tredjeparts verifisering av utslippsdata, gjør at deltakerne kan kjøpe motsetninger for 5-10 prosent av utslippene, reserverte kvoter for karbonprisstabilisering, og har en ettårig etterlevelse periode. Forskjeller blant pilotene. Til tross for noen likheter, som de som er nevnt ovenfor, er de kinesiske pilotene svært forskjellige fra hverandre, delvis på grunn av varierende økonomiske sammenhenger. Beijing og Shenzhen har små industriutslipp og en stor tjenesteøkonomi, og er mer sannsynlig å spisse utslippene deres i nær fremtid For å øke andelen utslipp som er omfattet av ETS, har både Beijing og Shenzhen krevd viktige selskaper i servicesektoren for å bli med i ordningen. Beijing er den eneste pilot som krever årlige absolutte utslippsreduksjoner for eksisterende anlegg i Produksjons - og tjenestesektoren Bedrifter i disse sektorer vil motta færre kvoter hvert år starti ng med 98 prosent av sine gjennomsnittlige utslipp for 2009 til 2012 i 2013 og falt til 94 prosent i 2015 Selv om kraft - og varmeanlegg ikke forventes å redusere absolutte utslipp gjennom ETS, planlegger Beijing å bytte ut alle kullkraftverkene sine med naturlig gassanlegg i 2017 setter det på vei til topputslipp svært snart som et resultat av en kombinasjon av markeds - og administrasjonspolitikk. Virksomheter i Shenzhen er ikke pålagt å gjøre absolutt reduksjoner, men må redusere karbonintensiteten pr. enhet med industriell tillagt verdi BNP på bruttonasjonalprodukt på grunn av industrien med 32 prosent under 2010-nivå i løpet av de neste tre årene, og begrenser sin årlige absolutte utslippsvekst til mindre enn 10 prosent ved å bruke 2013 som grunnlinje. Shenzhen og Tianjin tillater individuelle investorer og enheter som ikke er dekket ETS, som finansinstitusjoner, for å delta i handel, noe som resulterer i høyere handelsfrekvens og potensielt større prisfluktuasjoner. I fa ct har kinas pris i Shenzhen allerede svingt dramatisk, alt fra RMB 28 til RMB 130 4 5-20 i løpet av de siste seks månedene. Med en total utslippskap på rundt 388 millioner tonn Mt er Guangdong den største ETS i Kina og nest største i Kina Verden når det gjelder utslipp dekket 1 Guangdong er den mest transparente ETS-pilot i å avsløre ikke bare antall tildelte tildelinger, men også de som er reservert for nye aktører og regjeringsintervensjoner for å stabilisere markedet. Denne informasjonen holdes vanligvis privat i Kinas andre ETS piloter Guangdong er også den eneste pilot som krever at selskaper skal kjøpe en del av sine kvoter gjennom auksjon 3 prosent av totalt i 2013, øker til 10 prosent innen 2015, noe som vil generere minst RMB 630 millioner 101 millioner i året for å finansiere utslippsreduserende tiltak. Shanghai utvidet sin ETS-dekning for å kreve at seks Shanghai-baserte flyselskaper skal sende inn utslippstillatelser for sine innenlandske forretningsflyvninger. Teoretisk sett har Shanghai innsats t o regulere luftfartsutslipp kan skaleres opp som et mål som kan sammenlignes med EUs forsøk på å inkludere luftfart i EU ETS Shanghai skiller seg også ut fra de andre pilotene ved å anerkjenne selskapene energibesparende innsats i etterkant Ifølge Shanghai-tildelingsregelen kan bedrifter bli tildelt Ekstra karbondioksidtilskudd for energibesparende tiltak som er tatt mellom 2006 og 2011.Gå utover piloter. Mens to av de syv piloter har startet handel ennå, studerer lokale og nasjonale tjenestemenn allerede hvordan de kan gå utover pilotprogrammer. Utviklings - og reformkommisjoner fra Beijing , Tianjin, Indre Mongolia, Hebei, Shanxi og Shangdong signerte nylig et memorandum som enighet om å bli med hendene for å undersøke utslippshandling på tvers av regionen. På nasjonalt nivå har regjeringen også bedt forskningen for å utforske hva en nasjonal ordning vil se ut. En av De praktiske hindringene for oppskalering til et nasjonalt ETS er at alle piloter bruker litt annerledes app kakerlakker Gitt mangfoldet av eksisterende piloter og lokale forhold i Kina, kan en utvidet eller nasjonal ETS bygges på noen vanlige elementer som MRV, samtidig som lokale myndigheter gir litt fleksibilitet på andre byggeklosser. NDRCs NDRC arbeider allerede for å skape noe felles grunnlag I november 2013 publiserte NDRC retningslinjer for rapportering og rapportering av GHG for 10 næringer mens retningslinjer for 10 andre næringer blir utviklet. NDRC arbeider også for å rulle ut et nasjonalt system for å registrere drivhusgassutslipp fra nøkkelbedrifter så snart 2014 På den annen side kan forskjellene i piloter være betydelig nok til at den nasjonale regjeringen ikke vil forsøke å oppskalere ved å knytte dem, men vil designe et enhetlig nasjonalt system basert på erfaringene fra pilotene. Det juridiske grunnlaget for utslippshandling er et annet puslespill som må løses Beijing og Shenzhen har bestått lokal lovgivning for å støtte ETS, wh andre har satt opp ETS gjennom administrative ordrer. Et solidt juridisk grunnlag er nødvendig på nasjonalt nivå for å oppskalere ETS. NDRC leder en innsats for å fullføre utviklingen av en lov om klimaendringer som kan gi den nødvendige juridiske tillatelsen. For frykt for markedsrisiko, vil alle Piloter er for tiden forbudt av den nasjonale regjeringen fra å utvikle avledede produkter som futures. For at ETS skal være en effektiv mekanisme for å redusere utslippsreduksjonskostnadene, må markedet ha rimelig likviditet for å gi troverdige prissignaler og imøtekomme ulike samsvarsstrategier. Det første trinnet i en tusen mil Reis. Mens piloter generelt fungerer som utformet så langt, er det fortsatt å se om Kinas S ETS-eksperiment er vellykket. I år kan det gi tidlige indikasjoner. De fleste ETS-piloter vil fullføre sin første complianceperiode, hvor hele syklusen av aktiviteter som godtgjørelse allokering, tillatelse handel og innvilgelse innsending kan evalueres for første gang Lærdom fra disse pilotene kan bidra til å avgjøre hvordan ETS-ordninger vil påvirke utslippene fra Kina og søl for kull og gi tidlig indikasjoner på om landet skal nærme seg en nasjonal karbonhandelsordning.1 Guangdong samarbeider også med California om utslippshandel Ved å dele utslippsdata og annen informasjon, samarbeider California også med Shenzhen på deres ETS-pilot.

No comments:

Post a Comment