Seksjon - I Utenlandske Direkte Investeringer. 1 Utenlandske Direkte Investeringer i India. Umiddelbar Direkte Investering FDI i India. Undertaket i samsvar med FDI Policy som er formulert og annonsert av Indias regering. Institutt for industripolitikk og markedsfremme, Næringsdepartementet. og Industry, India, utsteder en konsolidert FDI Policy Circular på årlig basis 31. mars hvert år siden 2010 utarbeide politikken og prosessen med hensyn til FDI i India. Den siste konsoliderte FDI Policy Circular datert 17. april 2014 er tilgjengelig i det offentlige området og kan lastes ned fra nettstedet for handels - og industriministeriet, Institutt for industripolitikk og kampanjen regulert av bestemmelsene i valutamarkedsloven FEMA, 1999 FEMA-forskriftene som foreskriver blant annet investeringsformen, dvs. utstedelse eller kjøp av aksjer konvertible obligasjoner og preferanseaksjer, måte for mottak av midler, prisfastsetting an d rapportering av investeringene til Reserve Bank Reserve Bank har utstedt Notifikasjon nr FEMA 20 2000-RB datert 3. mai 2000 som inneholder forskriftene i denne forbindelse Denne meldingen har blitt endret fra tid til annen.2 Oppføringsrutiner for investeringer i India. Under FDI-ordningen for utenlandske direkte investeringer kan investeringer gjøres i aksjer, obligatoriske og fullt konvertible obligasjoner og obligatorisk og fullt konvertible preferanseaksjer 1 av et indisk selskap av ikke-residenter gjennom to ruter. Automatisk rute Under den automatiske ruten vil utenlandske investor eller det indiske selskapet krever ingen godkjenning fra Reserve Bank eller Government of India for investeringen. Administrasjonsrute Under regjeringsruten bør den utenlandske investor eller det indiske selskapet få forhåndsgodkjenning fra Indiens regjering for utenlandsk investeringsfremmende styret FIPB , DEA, Finansdepartementet eller Institutt for industripolitisk opprykk, etter hvert som det måtte være tilfelle for investeringen.3 Støtte til investering i India. En person bosatt utenfor India 2 eller et foretak innlemmet utenfor India, kan investere i India, underlagt FDI-politikken til Indias regering. En person som er en borger i Bangladesh eller en enhet innlemmet i Bangladesh kan investere i India under FDI-ordningen, med forhåndsgodkjenning av FIPB. Videre kan en person som er statsborger i Pakistan eller et foretak som er innlemmet i Pakistan, med forhåndsgodkjenning fra FIPB investere i en Indisk selskap under FDI-ordningen, underlagt de forbud som gjelder for alle utenlandske investorer og det indiske selskapet, som mottar slike utenlandske direkte investeringer, bør ikke engasjere seg i sektorer som angår forsvars-, rom - og atomkraft. NR, bosatt i Nepal og Bhutan som vel som borgere i Nepal og Bhutan har lov til å investere i aksjer og konvertible obligasjoner av indiske selskaper under FDI-ordningen på hjemland, med forbehold om at beløpet av vederlag for slike investeringer skal kun betales ved innbetaling i gratis valuta via normale bankkanaler. Overskrivende selskapsorganer OCBs er blitt gjenkjent som en investorsklasse i India med virkning fra 16. september 2003 Er det noen OCB som er inkorporert utenfor India og ikke er under ugunstig varsel av Reserve Banken, kan foreta nye investeringer under FDI-ordningen som innlemmet utenlandske enheter, med forhåndsgodkjenning fra India, hvis investeringen er gjennom regjeringsruten og med tidligere godkjenning av Reserve Bank, hvis investeringen er gjennom den automatiske ruten. Før du lager noen frie FDI under FDI-ordningen, bør en tidligere OCB gjennom sin AD bank ta en engangsertifisering fra RBI at den ikke er i den negative listen opprettholdes hos Reserve Bank of India. ADs bør også sikre at OCBer ikke opprettholder annen konto enn NRO gjeldende konto i tråd med instruksen satser i henhold til AP DIR Series Circular nr. 14 datert 16. september 2003 Videre bør denne NRO-kontoen ikke brukes til noen nye investeringer i India. Enhver ny forespørsel om åpning av NRO-nåværende konto for likvidasjon av tidligere investeringer holdt på ikke-repatrieringsbasis bør være Videresendt av AD-banken til Utenriksdepartementet, Reserve Bank of India, Sentralkontor, Mumbai. Imidlertid bør AD ikke lukke annen kategori av kontoer NRE FCNR NRO for OCB som er i ugunstige listen over Reserve Bank of India. Disse kontoene skal opprettholdes av de respektive AD-bankene i den frosne statusen.4 Type instrumenter. i Indiske selskaper kan utstede aksjeandeler, fullstendig og obligatorisk konvertible obligasjoner, fullstendig og obligatorisk konvertible preferanseaksjer og tegningsretter, med forbehold om prisfastsettingens retningslinjer for verdsettelse og rapporteringskrav blant annet krav som foreskrevet i FEMA Regulations. ii For så vidt angår obligasjoner gjelder bare de som er fullstendig og mandator kunne konverteres til egenkapital innen en bestemt tid, regnes som en del av egenkapitalen under FDI Policy. iii Før 30. desember 2013 var utstedelse av andre typer preferanseaksjer som ikke konvertible, eventuelt konvertible eller delvis konvertible, for å være i samsvar med retningslinjene for Eksterne kommersielle lån ECBs og fra 30. desember 2013 er det besluttet at opsjonsklausuler fremover kan tillates i aksjeandeler og obligatorisk og obligatorisk konvertible fortrinnsaksjer som skal utstedes til en person bosatt utenfor India i henhold til Foreign Direct Investment FDI Scheme Optimalitetsklausulen vil forplikte tilbakekjøp av verdipapirer fra investor til prisverdien som er fastsatt ved utøvelse av opsjonen, slik at investor kan gå ut uten sikret tilbakebetaling Avsetningen av valgklausulen skal være underlagt følgende vilkår. a Det er minimum innlåsingsperiode på ett år eller en minimums innlåsingsperiode som foreskrevet i FDI-forskriftene, avhengig av hvilket som er høyere, for eksempel forsvars - og byggutviklingssektoren der innlåsingsperioden på tre år er foreskrevet. Låsingen Perioden skal tre i kraft fra datoen for tildeling av slike aksjer eller konvertible obligasjoner eller som foreskrevet for forsvars - og byggutviklingssektorer mv i vedlegg B til Schedule 1 i Notifikasjonsnummer FEMA 20 som endret fra tid til annen. b Etter innlåsningsperioden, som ovenfor gjelder, skal ikke-hjemmehørende investor som har opsjonsrettighet, være berettiget til å gå ut uten sikret avkastning, som under. I I tilfelle av et børsnotert selskap skal ikke-hjemmehørende investor være berettiget til å gå ut til markedsprisen på de anerkjente børsene. ii I tilfelle av unotert selskap, den 3. juli 2014, skal den ikke-hjemmehørende investor være berettiget til å gå ut av investeringen i aksjeandeler i investeringsselskapet til en pris i henhold til en internasjonalt akseptert prismetode på armlengde, behørig sertifisert av en Chartered Accountant eller en SEBI-registrert Merchant Banker. Hovedprinsippet vil være at den ikke-hjemmehørende investoren ikke er garantert en sikret sluttpris på tidspunktet for å gjøre slike investeringsavtaler og skal gå ut til virkelig pris beregnet som ovenfor ved Utgangstidspunktet, med forbehold om inneværelseskrav, som det er aktuelt. 4 Et indisk selskap registrerer i sin bøker enhver overføring av sine aksjer eller konvertible obligasjoner ved salg fra en person bosatt til en ikke-hjemmehørende og en ikke - bosatt til en person bosatt skal oppgi i balansen for det regnskapsår hvor transaksjonen fant sted, detaljene for verdsettelse av aksjer eller konvertible obligasjoner, prismetoden som ble vedtatt for samme s som agenturet som har gitt sertifisering av verdsettelsen. Aktuelt betalte aksjer garanterer. Med virkning fra 8. juli 2014 har delbetalte instrumenter også blitt aktivert som FDI-kompatible instrumenter underlagt betingelser. Prisingen av de delbetalte aksjeaksjene skal være fast bestemt på forhånd og 25 av totalbeløpet inklusive eventuell overkurs, skal også mottas på forhånd. Balansen mot fullt utbetalte aksjer skal mottas innen 12 måneder. Tidsperioden for mottak av balansen innen 12 Månedene skal ikke insisteres på hvor utstedelsesstørrelsen overstiger Rupees fem hundre crore og utstederen overholder regel 17 i SEBI: s kapitalkrav og krav til offentliggjøring. ICDR-forskrifter for overvåkingsorganet På samme måte, i tilfelle et unotert indisk selskap, vil balansen kan bli mottatt etter 12 måneder hvor emisjonsstørrelsen overstiger Rupees fem hundre crores. Investeringen komp noen skal utpeke et overvåkingsorgan på samme måte som det kreves i tilfelle av et børsnotert indisk selskap i henhold til SEBI ICDR-forskriftene. Et slikt overvåkingsorgan AD Kategori -1-bank skal rapportere til investeringsselskapet som foreskrevet i SEBI-forskriften, ibid, for listen selskaper. Prissetting av tegningsretter og prisomregningsformel skal fastsettes på forhånd og 25 av vederlagsbeløpet skal også mottas på forhånd. Balansen mot fullt utbetalt egenkapitalandel skal mottas innen 18 måneder. Prisen på det tidspunktet av konvertering bør under ingen omstendigheter være lavere enn virkelig verdi utarbeidet ved utstedelse av slike warrants i samsvar med gjeldende FEMA-forskrifter og prisfastsetting retningslinjer fastsatt av RBI fra tid til annen. Investereselskapet skal således være fritt til motta mer enn forhåndsavtalt pris. Ytterligere vilkår for utstedelse av delbetalte aksjer og tegningsretter. et indisk selskap hvis aktivitetssektor faller under regjeringsrute vil kreve forhåndsgodkjenning av utenlandsk investeringsfremmende styret FIPB, indias regering for utstedelse av delbetalte aksjer b Forebygging av beløp som er betalt på forhånd ved manglende betaling av samtalepenger skal være i samsvar med bestemmelsene i selskapsloven, 2013 og inntektsskatt, etter behov. c Selskapet, mens det utstedes delvis betalte aksjer eller tegningsretter, skal sørge for at sektorkapitalene ikke brytes selv etter at aksjene blir fullt innbetalt eller tegningsretter omdannes til fullt betalt egenkapitalandel. På samme måte kjøper ikke-hjemmehørende investorer delvis betalte aksjer eller konvertible obligasjoner eller warrants skal sikre at sektorpapene ikke brytes selv etter at aksjene blir fullt innbetalt eller tegningsretter omdannes til fullt utbetalte aksjer. d Utsettelsen av betaling av vederlagsbeløp eller mangel på mottatt beløp i henhold til gjeldende prisreguleringer av utenlandske investorer, vil ikke bli dekket under disse retningslinjene for å bli behandlet som tegning på delvis betalte aksjer og tegningsretter. Investereselskapet under Disse retningslinjene for utstedelse av delbetalte aksjer skal garanteres for å oppfylle kravene i selskapsloven, 2013 for utstedelse av delbetalte aksjer og tegningsretter.5 Retningslinjer for prisfastsetting. Frittstående emisjon av aksjer Pris på friske aksjer utstedt til personer bosatt utenfor India under FDI-ordningen, skal være. på grunnlag av SEBIs retningslinjer for børsnoterte selskaper. ikke mindre enn virkelig verdi på aksjer fastsatt av en SEBI-registrert Merchant Banker eller en Chartered Accountant, i henhold til hvilken som helst internasjonal akseptert prismetode på arm lengde basis. Pris retningslinjene som ovenfor er underlagt pris retningslinjer som opplistet i avsnittet ovenfor, for utgang fra FDI med opsjonsklausuler av ikke-hjemmehørende investor. Ovennevnte prisretningslinjer gjelder også for utstedelse av aksjer mot betaling av engangsbeløp teknisk kunnskapsavgift royalty på grunn av tilbakebetaling eller omregning av ECB til egenkapital eller kapitalisering av forhåndsinnføringskostnader importgjeld med forutgående godkjenning av regjeringen.5 Det er avklart at hvor forpliktelsen som ønskes omregnet av selskapet, er denominert i utenlandsk valuta som i tilfelle av ECB, import av kapitalvarer osv., vil det være for å kunne anvende valutakursen Datoen for avtalen mellom de berørte parter for en slik omstilling Sparebank vil ikke motsette seg om låntakerselskapet ønsker å utstede aksjeandeler for et rupeebeløp mindre enn det som er nevnt ovenfor, ved gjensidig avtale med ECBs långiver. Det kan være bemerket at virkelig verdi av aksjeandeler som skal utstedes, skal utarbeides med henvisning til datoen for konvertering only. It er videre avklart at prinsippet om beregning av INR-ekvivalent for en forpliktelse i utenlandsk valuta som nevnt i nr. 3 ovenfor, gjelder mutatis mutandis for alle tilfeller hvor eventuelle gjeldsforpliktelser fra et indisk selskap, som engangsbeløpsavgifter, osv., er tillatt å være konvertert til aksjeandeler eller andre verdipapirer som skal utstedes til ikke-hjemmehørende underlagt vilkårene fastsatt i de respektive forskriftene. Hvor utenlandske innbyggere, inkludert NRI, foretar investeringer i et indisk selskap i samsvar med bestemmelsene i selskapsloven, 1956, ved tegning av selskapets vedtekter, kan slike investeringer gjøres til pålydende, med forbehold om deres berettigelse til å investere i FDI-ordningen. Referanseutdelingen Ved utstedelse av aksjer på fortrinnsrett, skal emisjonsprisen ikke være mindre enn pris som gjelder for overføring av aksjer fra fastboende til ikke-hjemmehørende. Issue av SEZs aksjer mot import av kapitalvarer I dette tilfellet andel verdivurdering må gjøres av en komité bestående av utviklingskommissær og relevante tollpersoner. Rettaktige aksjer Prisen på aksjer som tilbys på rettighetsbasis av det indiske selskapet til utenlandske aksjonærer, skal være. Ved aksjer i et selskap som er oppført på en anerkjent børs i India til en pris som fastsettes av selskapet. For aksjer i et selskap som ikke er notert på en anerkjent børs i India, til en pris som ikke er mindre enn prisen som tilbudet på Rett grunnlag er gjort til de bosatte aksjonærene. Anskaffelse av eksisterende aksjer, private ordninger Oppkjøpet av eksisterende aksjer fra Innbygger til ikke-hjemmehørende, dvs. til innlemmet utenlandsk enhet annet enn tidligere OCB, utenlandsk statsborger, NRI, FII, ville være på a. en forhandlet pris for aksjer i selskaper notert på en anerkjent børs i India, som ikke skal være mindre enn den prisen som fortrinnsfordeling av aksjer kan gjøres i henhold til SEBI-retningslinjene, hvis det er aktuelt, forutsatt at det samme er bestemt for en varighet som spesifisert deri, før den aktuelle datoen, som skal være datoen for kjøp eller salg av aksjer. Prisen per aksje ankom, skal sertifiseres av en SEBI-registrert Merchant Banker eller en Chartered Accountant. b-forhandlet pris for aksjer i selskaper som ikke er notert på en anerkjent børs i India, og som ikke skal være mindre enn virkelig verdi utarbeidet i henhold til en internasjonalt akseptert prismetode for verdsettelse av aksjer på armlengde, behørig sertifisert av en Chartered Accountant eller en SEBI-registrert Merchant Banker. Videre skal overføring av eksisterende aksjer av ikke-hjemmehørende, dvs. ved innlemmet utenlandsk enhet, tidligere OCB, utenlandsk statsborger, NRI, FII til Resident ikke være mer enn minimumsprisen ved hvilken overføringen av aksjer kan gjøres fra en person bosatt til en ikke-hjemmehørende som angitt ovenfor. Prissetting av aksjer Konvertible obligasjoner fortrinnsaksjer bør avgjøres bestemt på forhånd ved tidspunktet for utstedelsen av instrumentene. Prisen for konvertible instrumenter kan også være en bestemt basert på konverteringskomponenten som må fastsettes fast på forhånd, bør prisen på konverteringsstedet imidlertid ikke være mindre enn virkelig verdi utarbeidet ved tidspunktet for utstedelse av disse instrumentene, i samsvar med de gjeldende FEMA-forskriftene. Prisretningslinjene som ovenfor er underlagt retningslinjer for prisfastsetting som nevnt i avsnittet ovenfor, for utgang fra FDI med opsjonsklausuler av ikke-hjemmehørende investor.6 Betalingsmåte. En indisk selskap som utsteder aksjer konvertible obligasjoner under FDI-ordningen til en person bosatt utenfor India skal motta beløpet av vederlag som kreves for å bli betalt for slike aksjer konvertible obligasjoner av. Jeg innbetalinger via normale bankkanaler. ii debet til NRE FCNR konto for en berørt person vedlikeholdt med en AD kategori I bank. iii Konvertering av royalty lump sum sum teknisk avgift for avgift for betaling av innførsel av kapitalvarer ved enheter i SEZ eller omregning av ECB, skal behandles som vederlag for utstedelse av aksjer. iv Konvertering av importgjeldselskaper Pre-inkorporeringskostnader Aksjebytte kan behandles som vederlag for utstedelse av aksjer med godkjenning av FIPB. v debet til ikke-rentebærende Escrow-konto i indiske rupees i India som åpnes med godkjenning fra AD Kategori I-bank og opprettholdes med AD Kategori I-bank på vegne av innbyggere og ikke-bosatte mot betaling av aksjekjøpsavgift. Aksjene eller konvertible obligasjoner utstedes ikke innen 180 dager fra datoen for mottak av innbetaling eller debitering til NRE FCNR B Escrow-konto, skal beløpet refunderes. Videre kan Reservebanken på en søknad gjort til det og av tilstrekkelige grunner tillate et indisk selskap å tilbakebetale allot-aksjer for beløpet av mottatt vederlag mot sikkerhetsstillelse dersom beløpet er utestående utover 180 dager fra mottakstidspunktet.7 Utenlandske investeringsgrenser, forbudte sektorer og investeringer i MSEs. a Utenlandske Investeringsgrenser. Opplysningene om inntaksruten og den maksimale tillatte utenlandske investeringssektoren i et indisk selskap er bestemmende Ned av sektoren der den opererer. Nærmere informasjon om inngangsruten som gjelder sammen med sektoravtalen for utenlandske investeringer i ulike sektorer, er gitt i vedlegg -1.b Investeringer i Micro og Small Enterprise MSE. Et selskap som regnes som Micro og Small Enterprise MSE tidligere Small Scale Industrial Unit i forhold til MSMED Act, Microsofts, Small and Medium Enterprises Development, 2006, inkludert en eksportorientert enhet eller en enhet i frihandelssone eller i eksportbehandlingssone eller i en programvareteknologipark eller i en elektronisk maskinvareteknologipark og som ikke er engasjert i noen aktivitetssektor nevnt i vedlegg 2, kan utstede aksjer eller konvertible obligasjoner til en person bosatt utenfor India enn en person bosatt i Pakistan og til en person bosatt i Bangladesh under godkjenningsrute, underlagt foreskrevne grenser etter FDI-policy, i samsvar med oppføringsruter og bestemmelse av utenlandsk direkte investeringspolitikk, som varslet av handelsdepartementet Ry, Indias regering, fra tid til annen. Enhver industrivirksomhet, med eller uten FDI, som ikke er en MSE, har en industriell lisens i henhold til bestemmelsene i Industry Development Act, 1951, for produksjon av produkter reservert for MSE-sektoren, kan utstede aksjer til personer bosatt utenfor India, bortsett fra hjemmehørende enhet i Pakistan, og til en hjemmehørende enhet i Bangladesh med forhåndsgodkjenning FIPB, i den utstrekning 24 prosent av sin opptjente kapital eller sektoravsetning, som er lavere. Utstedelse av aksjer i overskudd av 24 prosent av innbetalt kapital skal kreve forhåndsgodkjenning av FIPB fra den indiske regjeringen og skal være i samsvar med vilkårene for slik godkjenning. Videre, i henhold til bestemmelsene i MSMED Act, er jeg i saken av foretakene som er involvert i produksjon eller produksjon av varer som gjelder enhver bransje som er angitt i den første tidsplanen til Industry Development and Regulation Act, 1951, betyr en mikrovirksomhet hvor invekten sting i anlegg og maskiner ikke overstiger tjuefem lakh rupees en liten bedrift betyr hvor investeringen i anlegg og maskiner er mer enn tjuefem lakh rupees men ikke overstiger fem crore rupees ii i tilfelle av bedrifter engasjert i å levere eller rendering tjenester , en mikrovirksomhet betyr hvor investeringen i utstyr ikke overstiger ti lakh rupees, betyr et lite foretak hvor investeringen i utstyr er mer enn ti lakh rupees, men overstiger ikke to crore rupees. c Forbud mot utenlandske investeringer i India. Jeg Utenlandsk investering i noen form er forbudt i et selskap eller et partnerskap eller en proprietær virksomhet eller enhver enhet, enten det er innlemmet eller ikke, som foreninger som er forpliktet eller foreslår å engasjere seg i følgende aktiviteter..Nidhi Company, eller. Landbruk eller plantasjevirksomhet, eller. Eiendomsmegling, eller bygging av gårdshus, eller. Trading i overførbare utviklingsrettigheter TDR. ii Det er tydeliggjort at eiendomsmegling betyr handel med fast eiendom med sikte på å tjene profitt eller inntektsinntekt derfra og inkluderer ikke utvikling av townships, bygging av boligområder, veier eller broer, utdanningsinstitusjoner, rekreasjonsfasiliteter, by og regional nivå infrastruktur, townships. It er ytterligere tydeliggjort at partnerskap firmaer proprietorship bekymrer å ha investeringer som per FEMA forskrifter er ikke tillatt å engasjere seg i utskriftsmedia sektor. iii I tillegg til ovennevnte er utenlandsk investering i form av FDI også forbudt i visse sektorer som vedlegg 2. en lotteri-bedrift, inkludert statlig privat lotteri, online lotterier, osv. b Gambling og spill inkludert kasinoer osv. Business of Chit-midler D Nidhi Company e Trading i overførbare utviklingsrettigheter TDRs f Eiendomsmegling Forretning eller bygging av gårdshus g Produksjon av sigarer, sigariller og sigaretter, tobakk eller tobakkens erstatninger h Aktivitetssektorer som ikke er åpne for private investeringer, f. eks. Atom-energi og jernbanetransport, unntatt Mass Rapid Transport Systems. Merk Utenlandsk teknologisamarbeid i enhver form, inkludert lisensiering for franchise, varemerker, merkenavn, ledelse Kontrakt er også forbudt for Lottery Business og Gambling and Betting activities.7 7A Gruppeselskap betyr to eller flere bedrifter som direkte eller indirekte er i posisjon til. Jeg trener seks prosent, eller mer av stemmerett i andre foretak eller. ii utnevne mer enn femti prosent av styremedlemmer i det andre foretaket.8 Moduser av investeringer under utenlandsk direkte investeringsordning. Foreign Direkte Investering i India kan gjøres gjennom følgende moduser.8 En utstedelse av ferske aksjer av selskap. Et indisk selskap kan utstede friske aksjer konvertible obligasjoner under FDI-ordningen til en person bosatt utenfor India som er kvalifisert for investering i India, underlagt overholdelse av den eksisterende FDI-policyen og FEMA-forordningen.8 B Anskaffelse ved overføring av eksisterende aksjer av person bosatt i eller utenfor India. Investorer kan også investere i indiske selskaper ved å kjøpe anskaffelse av eksisterende aksjer fra indiske aksjonærer eller fra andre utenlandske aksjonærer. Generell tillatelse er gitt til ikke-hjemmehørende NRIer for overtakelse av aksjer ved overføring på følgende måte.8 BI Overføring av aksjer av en person bosatt utenfor India. a Ikke bosatt i ikke-resident salgs gave En person resi Dekk utenfor India, med unntak av NRI og OCB, kan overføre ved salg eller gave, aksjer eller konvertible obligasjoner til enhver person bosatt utenfor India, inkludert NRI, men unntatt OCB. Notatoverføring av aksjer fra eller ved tidligere OCB ville kreve forhåndsgodkjenning av Reserve Bank av India. b NRI til NRI Salg Gift NRIs kan overføre ved salg eller gave av aksjene eller konvertible obligasjoner som de innehar til en annen NRI. c Non Resident til Resident Sale Gift. I gave En person bosatt utenfor India kan overføre sikkerheten til en person bosatt i India som gave. ii Salg under privatavtale Generell tillatelse er også tilgjengelig for overføring av aksjer konvertible obligasjoner, ved salg under privat arrangement av en person bosatt utenfor India til en person bosatt i India i tilfelle hvor overføring av aksjer er under SEBI regelverk og hvor FEMA Prissetningslinjer er ikke oppfylt, med forbehold for følgende. Den opprinnelige og resulterende investeringen overholder de gjeldende FDI-retningslinjene for FEMA. Prisene overholder de relevante SEBI-forskriftene som IPO, bokbygging, blokkeringsavtaler, avnotering, utgang, åpent tilbud betydelig oppkjøp SEBI SAST og tilbakekjøps - og. CA-sertifikat, slik at overholdelse av relevante SEBI-forskrifter som angitt ovenfor, er vedlagt FC-TRS-skjemaet som skal arkiveres med AD-bankplikten med rapportering og andre retningslinjer som angitt i vedlegg 3. Notatoverføring av aksjer fra en ikke-bosatt til å være bosatt annet enn under SEBI-forskriftene og hvor FEMAs retningslinjer for prisfastsettelse ikke er oppfylt, ville kreve at e forhåndsgodkjenning av Reserve Bank of India. iii Salg av aksjer konvertible obligasjoner på børsen av person bosatt utenfor India En person bosatt utenfor India kan selge aksjene og konvertible obligasjoner fra et indisk selskap på en anerkjent børs i India gjennom en aksjemegler registrert i børs eller en handelsbanker registrert hos SEBI. AD Kategori I-bank kan utstede bankgaranti uten forhåndsgodkjennelse fra Reserve Bank på vegne av ikke-hjemmehørende overtakende aksjer eller konvertible obligasjoner fra et indisk selskap gjennom åpne tilbud delisting av tilbud, gitt 8.a transaksjonen er i samsvar med bestemmelsene i Securities and Exchange Board of India Vesentlig kjøp av aksjer og overtakelse SEBI SAST Regulations. b garantien gitt av AD Kategori I banken er dekket av en motgaranti av en bank av internasjonalt rykte. Det kan bemerkes at garantien skal være gyldig for en kontraktsperiode med tilbudsperioden som kreves i henhold til SEBI SAST-forskriftene Ved innkalling av garantien er AD Kategori-I-banken pålagt å sende til hoveddirektør, valutamarked, Reserve Bank of India, Central Office, Mumbai 400001, en rapport om omstendigheter som fører til innkalling av garantien. Overføring av aksjer konvertible obligasjoner fra Resident til person Resident utenfor India. En person bosatt i India kan overføre ved salg, aksjer konvertible obligasjoner inkludert overføring av abonnent s aksjer, av et indisk selskap under privat arrangement til en person bosatt utenfor India, emne til følgende alongwith prissetting, rapportering og andre retningslinjer gitt i vedlegg - 3.a hvor overføring av aksjer krever FIPBs forhåndsgodkjenning i henhold til gjeldende FDI-policy, forutsatt at den nødvendige FIPB-godkjenning er innhentet og. ii overføringen av aksjen overholder retningslinjene for prising og dokumentasjon som spesifisert av Reserve Bank of India fra tid til annen. b hvor SEBI SAST-retningslinjene er tiltrukket, underlagt overholdelse av prisretningslinjene og dokumentasjonskravene som angitt av Reserve Bank of India fra tid til tid. c hvor prissettingsretningslinjene under FEMA, 1999 ikke er oppfylt, forutsatt at den resulterende FDI er i complia NCE med de gjeldende FDI-retningslinjene og FEMA-forskriftene når det gjelder sektorkapsler, betingelser som minimumskapitalisering mm, rapporteringskrav, dokumentasjon, etc. ii Prisen for transaksjonen er i samsvar med spesifikke eksplisitte og relevante SEBI-regler som IPO, bokavtale, blokkavtaler, avnotering, åpent avgangstilbud, betydelig oppkjøp SEBI SAST og. iii CA-sertifikat, slik at overholdelse av relevante SEBI-forskrifter som angitt ovenfor er vedlagt FC-TRS-skjemaet som skal arkiveres med AD banken. hvor investeringsselskapet er i sektoren for finansielle tjenester, forutsatt at. 9 Med virkning fra 11. oktober 2103 er kravet om NOC s fra de respektive tilsynsmyndighetene regulatorene i investeringsselskapet samt overførsels - og overtakende enheter og innlevering av slike NOCs sammen med Form FC-TRS med AD-banken er fraviket fra Utenriks Exchange Management Act 1999, og ingen slike NoCs må arkiveres sammen med skjema FC-TRS En eventuell egnet og behørig due diligence-krav med hensyn til den ikke-hjemmehørende investor som fastsatt av den respektive finanssektorens regulator må imidlertid overholdes. ii FDI-retningslinjene og FEMA-forskriftene når det gjelder sektorkapsler, vilkår slik som minimumskapitalisering mv., rapporteringskrav, dokumentasjon osv. overholdes. Merknad Generell tillatelse ovenfor dekker også overføring av bosatt til en ikke-resident av aksjer, konvertible obligasjoner fra et indisk selskap, engasjert i en aktivitet som tidligere er dekket under regjeringsruten men som nå faller under den automatiske ruten til Reserve Bank, samt overføring av aksjer av en ikke-hjemmehørende til et indisk selskap under tilbakekjøps - eller kapitalinnskuddssystem av selskapet. Denne generelle tillatelsen ville imidlertid ikke være tilgjengelig for de ovennevnte transaksjonene hvis de oppfyller ikke retningslinjene for prising eller i tilfelle overføring av aksjebrev i form av gave fra en Resident til en ikke-Resident Non-Re sident Indian.8 B III Overføring av Aksjer av Resident som krever regjeringens godkjenning. Følgende tilfeller av overføring av aksjer fra innbyggere til ikke-hjemmehørende ved salg eller på annen måte krever regjeringens godkjenning. I Overføring av aksjer i selskaper som driver med sektor fa. Weizmann Forex - RBI Retningslinjer. RBI Guide Lines. Forex Fasiliteter for Innbyggere Personer Som 1. oktober 2003.Privat Travel. Foreign utveksling opptil US 10,000 er tillatt i et hvilket som helst finansår for turisme eller privat reise til et annet land enn Nepal og Bhutan på grunnlag av selvsertifisering Når du reiser til Nepal og Bhutan, kan du bære så mye indisk valuta som du ønsker, bortsett fra valuta notater med nominasjoner på 500 og høyere. behandling i utlandet Anställning i utlandet Utvandring Vedlikehold av nære slektninger i utlandet Utenlandsk valuta på opptil 100 000 amerikanske dollar er tillatt på grunnlag av selvsertifisering For studenter er grensen på 100 000 gjeldende for hvert studieår For medisinsk behandling i tillegg til 100 000, utenlandsk valuta opp til USA 25 000 kan tas for å møte ombordstigningskostnader for pasienten og også for den medfølgende sjefen på selvsertifisering Beløp over begrensningene kan frigjøres på grunnlag av dokumentasjon på krav. Forsikring for ulike formål opp til US 5000.Remittances kan gjøres opp til US 5000, for noe annet formål, uten furnishing documents. Donations kan gjøres til noen opp til US 5000 every year per remitter on self certification. International Credit Cards. International Credit Cards can be used for. Meeting expenses or making purchases while abroad without any limit. Making payments in foreign exchange for purchase of books and other items through the Internet. Residents holding a foreign currency account in India or with an overseas bank, are free to obtain ICCs issued by overseas banks and other reputed agencies. Surrender of Foreign Exchange on Return. Foreign exchange up to US 3,000, in the form of foreign currency notes or travellers cheques TCs can be retained indefinitely for future use Amounts in excess of 3000 have to be surrendered to a bank within 90 days and TCs within 180 days of return o r credited to RFC D account Foreign coins can be retained indefinitely without any limit. Liberalised Remittance Scheme of USD 100,000 - for Resident Individuals. RBI has recently come out with a scheme vide their circular AP Dir Series Circular no 51 dated 08th May 2007, whereby individuals may remit up to USD 100,000 - per financial year for any current or Capital account transaction or a combination of both. All Resident individuals are eligible to avail of the facility under the scheme This facility is not available to Corporates, Partnership firms, HUF, Trusts etc. This facility is available for making remittance up to USD 100,000 - per financial year for any current or Capital account transactions or a combination of both. Under this facility, Resident Indians will be free to acquire and Hold immovable property or shares or any other asset outside India without prior approval of the Reserve Bank of India Individuals will also be able to maintain and hold foreign currency accounts with a bank outside India for making remittances under the scheme without prior approval of the Reserve Bank of India The foreign currency account may be used for conducting transactions connected with or arising from remittances eligible under the scheme. Please note that this facility is available in addition to those already available for private travel, business travel, donations, studies abroad, medical treatment etc as described in the Schedule III of FEMA current account transactions Rules 2000.The remittance under this scheme is not available for the following. Remittance for any purpose specifically prohibited under Schedule-I like purchase of lottery sweep stakes, tickets proscribed magazines etc or any item restricted under Schedule II of Foreign. Exchange Management Current Account Transactions Rules, 2000.Remittances made directly or indirectly to Bhutan, Nepal, Mauritius or Pakistan. Remittances made directly or indirectly to countries identified by the Financial Action Task Forc e FATF as non co-operative countries and territories viz Cook Islands, Egypt, Guatemala. Indonesia, Myanmar, Nauru, Nigeria, Philippines and Ukraine. Remittances directly or indirectly to those individuals and entities identified as posing significant risk of committing acts of terrorism as advised separately by the Reserve Bank to the banks. Procedure to be followed to effect remittances under this category. When a customer approaches a branch for a remittance under this Scheme the following procedures must be followed. The customer must designate a branch of an Authorised Dealer through which all remittances under this scheme will be transacted This is incorporated in the Format declaration itself Schedule A and needs to be filled in by the customer. The customer who needs to make this remittance will furnish the following documentation. RBI prescribed letter cum declaration in the format as per Annexure A regarding the purpose of the remittance and declaration that the funds belong to the remitter and will not be used for any of the restricted purposes as stated above. Liberalised Remittance Scheme for Resident Individuals - Enhancement of limit from USD 100,000 to USD 200,000.Circular No RBI 2007-08 146 A P DIR Series Circular No 9 dated September 26, 2007 Attention of Authorised Dealer Category I AD Category I banks is invited to A P DIR Series Circular No 51 dated May 8, 2007 on the Liberalised Remittance Scheme for Resident Individuals the Scheme. With a view to further liberalize the Scheme it has been decided, in consultation with the Government of India, to enhance the existing limit of USD 100,000 per financial year to USD 200,000 per financial year April March with immediate effect Accordingly, AD Category-I banks may now allow remittance up to USD 200,000, per financial year, under the Scheme, for any permitted current or capital account transaction or a combination of both. All other terms and conditions mentioned in A P DIR Series Circular No 64 dated February 4 , 2004, A P DIR Series Circular No 24 dated December 20, 2006 and A P DIR Series Circular No 51 dated May 8, 2007 shall remain unchanged. Necessary amendments to Foreign Exchange Management Permissible Capital Account Transactions Regulations, 2000 Notification No FEMA 1 2000- RB dated 3rd May 2000 are being notified separately. AD Category I banks may bring the contents of this circular to the notice of their constituents and customers concerned. The directions contained in this Circular have been issued under Section 10 4 and 11 1 of the Foreign Exchange Management Act, 1999 42 of 1999 and is without prejudice to permissions approvals, if any, required under any other law. Forex trading in India - Legal Here is RBI circular. Here is the circular from RBI which does not mention anything about Forex margin funding This I digged out from the forum. I saw so many debating about legality of forex in India Just for you informations i personaly visited HDFC bank amd discussed the issue wiuth the manager at Vasai E branch She said after confirmations from her seniors that any one can trade in forex She gace me a circular copy of RBI which states that any one can invest up to 25000 USD per year The copy of the circular can be found on RBi site at. Please do your own home work about this document. Hope this will be helpful to those who are intrested in trading forex. RESERVE BANK OF INDIA FOREIGN EXCHANGE DEPARTMENT CENTRAL OFFICE MUMBAI - 400 001 RBI 2004 39 A P DIR Series Circular No 64 February 4, 2004 To All Authorised Dealers in Foreign Exchange Madam Sirs, Liberalised Remittance Scheme of USD 25,000 for Resident Individuals As you are aware, we have been closely monitoring the macro-economic developments of the country and initiating suitable policy changes in tune with the changing scenario As a step towards further simplification and liberalization of the foreign exchange facilities available to residents, it has been decided that resident individuals may freely remit upto U SD 25,000 per calendar year for any purpose for which a Scheme has been formulated as detailed below 2 Eligibility All resident individuals are eligible to avail of the facility under the scheme The facility will not be available to corporates, partnership firms, HUF, Trusts, etc 3 Purpose 3 1 This facility is available for making remittance up to USD 25,000 per calendar year for any current or capital account transactions or a combination of both 3 2 Under this facility, resident individuals will be free to acquire and hold immovable property or shares or any other asset outside India without prior approval of the Reserve Bank Individuals will also be able to open, maintain and hold foreign currency accounts with a bank outside India for making remittances under the scheme without prior 2 2 approval of Reserve Bank The foreign currency account may be used for putting through all transactions connected with or arising from remittances eligible under this scheme 3 3 It is further clarif ied that the facility under the scheme is in addition to those already available for private travel, business travel, gift remittances, donations, studies, medical treatment etc as described in Schedule III of Foreign Exchange Management Current Account Transactions Rules, 2000 Annexure B 3 4 The remittance facility under the scheme is not available for the following i Remittance for any purpose specifically prohibited under Schedule-I like purchase of lottery sweep stakes, tickets proscribed magazines etc or any item restricted under Schedule II of Foreign Exchange Management Current Account Transactions Rules, 2000 Annexure B ii Remittances made directly or indirectly to Bhutan, Nepal, Mauritius or Pakistan iii Remittances made directly or indirectly to countries identified by the Financial Action Task Force FATF as non co-operative countries and territories viz Cook Islands, Egypt, Guatemala, Indonesia, Myanmar, Nauru, Nigeria, Philippines and Ukraine iv Remittances directly or indi rectly to those individuals and entities identified as posing significant risk of committing acts of terrorism as advised separately by the Reserve Bank to the banks 4 Remittance Procedure Requirements to be complied with by the remitter 4 1 To avail of this facility, the individual will have to designate a branch of an AD through which all the remittances under the scheme will be made 4 2 The resident individual seeking to make the remittance should furnish an application letter cum declaration in the format as indicated in Annexure A regarding the purpose of the remittance and declaration that the funds belong to the remitter and will not be used for the purposes as detailed above 3 3 Requirements to be complied with by the Authorised Dealers 4 3 While allowing the facility to resident individuals, Authorised Dealers are required to ensure that the Know Your Customer Guidelines have been implemented in respect of these accounts They should also comply with the Anti-Money Laundering R ules in force while allowing the facility 4 4 The applicants should have maintained the bank account with the bank for a minimum period of one year prior to the remittance If the applicant seeking to make the remittance is a new customer of the bank, Authorised Dealers should carry out due diligence on the opening, operation and maintenance of the account Further the AD should obtain bank statement for the previous year from the applicant to satisfy themselves regarding the source of funds If such a bank statement is not available, copies of the latest Income Tax Assessment Order or Return filed by the applicant may be obtained 4 5 The AD should ensure that the payment is received out of funds belonging to the person seeking to make the remittance, by a cheque drawn on the applicant s bank account or by debit to his account or by Demand Draft Pay Order 4 6 Authorised dealer should certify that the remittance is not being made directly or indirectly by or to ineligible entities and that the remittances are made in accordance with the instructions contained herein 5 Reporting of the transactions The remittances made under this Scheme will be reported in the R-Return in the normal course The ADs may also prepare and keep on record dummy Form A2, in respect of remittances exceeding USD 5000 Authorised Dealers may arrange to furnish on a quarterly basis, information on the number of applicants and total amount remitted to the Chief General Manager, External Payment Division, Foreign Exchange Department, Reserve Bank of India, Central Office, Mumbai-400001 6 Necessary amendments to the relevant Foreign Exchange Management Regulations, 2000 as also the relevant Notifications, issued under FEMA, 1999 are being issued separately 4 4 7 Authorised Dealers may bring the contents of this circular to the notice of their constituents concerned 8 The directions contained in this circular have been issued under Sections 10 4 and 11 1 of the Foreign Exchange Management Act, 1999 42 o f 1999 Yours faithfully, Grace Koshie Chief General Manager. Here is the circular from RBI which does not mention anything about Forex margin funding This I digged out from the forum. I saw so many debating about legality of forex in India Just for you informations i personaly visited HDFC bank amd discussed the issue wiuth the manager at Vasai E branch She said after confirmations from her seniors that any one can trade in forex She gace me a circular copy of RBI which states that any one can invest up to 25000 USD per year The copy of the circular can be found on RBi site at. Please do your own home work about this document. Hope this will be helpful to those who are intrested in trading forex. RESERVE BANK OF INDIA FOREIGN EXCHANGE DEPARTMENT CENTRAL OFFICE MUMBAI - 400 001 RBI 2004 39 A P DIR Series Circular No 64 February 4, 2004 To All Authorised Dealers in Foreign Exchange Madam Sirs, Liberalised Remittance Scheme of USD 25,000 for Resident Individuals As you are aware, we have been closely monitoring the macro-economic developments of the country and initiating suitable policy changes in tune with the changing scenario As a step towards further simplification and liberalization of the foreign exchange facilities available to residents, it has been decided that resident individuals may freely remit upto USD 25,000 per calendar year for any purpose for which a Scheme has been formulated as detailed below 2 Eligibility All resident individuals are eligible to avail of the facility under the scheme The facility will not be available to corporates, partnership firms, HUF, Trusts, etc 3 Purpose 3 1 This facility is available for making remittance up to USD 25,000 per calendar year for any current or capital account transactions or a combination of both 3 2 Under this facility, resident individuals will be free to acquire and hold immovable property or shares or any other asset outside India without prior approval of the Reserve Bank Individuals will also be able to ope n, maintain and hold foreign currency accounts with a bank outside India for making remittances under the scheme without prior 2 2 approval of Reserve Bank The foreign currency account may be used for putting through all transactions connected with or arising from remittances eligible under this scheme 3 3 It is further clarified that the facility under the scheme is in addition to those already available for private travel, business travel, gift remittances, donations, studies, medical treatment etc as described in Schedule III of Foreign Exchange Management Current Account Transactions Rules, 2000 Annexure B 3 4 The remittance facility under the scheme is not available for the following i Remittance for any purpose specifically prohibited under Schedule-I like purchase of lottery sweep stakes, tickets proscribed magazines etc or any item restricted under Schedule II of Foreign Exchange Management Current Account Transactions Rules, 2000 Annexure B ii Remittances made directly or indi rectly to Bhutan, Nepal, Mauritius or Pakistan iii Remittances made directly or indirectly to countries identified by the Financial Action Task Force FATF as non co-operative countries and territories viz Cook Islands, Egypt, Guatemala, Indonesia, Myanmar, Nauru, Nigeria, Philippines and Ukraine iv Remittances directly or indirectly to those individuals and entities identified as posing significant risk of committing acts of terrorism as advised separately by the Reserve Bank to the banks 4 Remittance Procedure Requirements to be complied with by the remitter 4 1 To avail of this facility, the individual will have to designate a branch of an AD through which all the remittances under the scheme will be made 4 2 The resident individual seeking to make the remittance should furnish an application letter cum declaration in the format as indicated in Annexure A regarding the purpose of the remittance and declaration that the funds belong to the remitter and will not be used for the purpose s as detailed above 3 3 Requirements to be complied with by the Authorised Dealers 4 3 While allowing the facility to resident individuals, Authorised Dealers are required to ensure that the Know Your Customer Guidelines have been implemented in respect of these accounts They should also comply with the Anti-Money Laundering Rules in force while allowing the facility 4 4 The applicants should have maintained the bank account with the bank for a minimum period of one year prior to the remittance If the applicant seeking to make the remittance is a new customer of the bank, Authorised Dealers should carry out due diligence on the opening, operation and maintenance of the account Further the AD should obtain bank statement for the previous year from the applicant to satisfy themselves regarding the source of funds If such a bank statement is not available, copies of the latest Income Tax Assessment Order or Return filed by the applicant may be obtained 4 5 The AD should ensure that the pa yment is received out of funds belonging to the person seeking to make the remittance, by a cheque drawn on the applicant s bank account or by debit to his account or by Demand Draft Pay Order 4 6 Authorised dealer should certify that the remittance is not being made directly or indirectly by or to ineligible entities and that the remittances are made in accordance with the instructions contained herein 5 Reporting of the transactions The remittances made under this Scheme will be reported in the R-Return in the normal course The ADs may also prepare and keep on record dummy Form A2, in respect of remittances exceeding USD 5000 Authorised Dealers may arrange to furnish on a quarterly basis, information on the number of applicants and total amount remitted to the Chief General Manager, External Payment Division, Foreign Exchange Department, Reserve Bank of India, Central Office, Mumbai-400001 6 Necessary amendments to the relevant Foreign Exchange Management Regulations, 2000 as also th e relevant Notifications, issued under FEMA, 1999 are being issued separately 4 4 7 Authorised Dealers may bring the contents of this circular to the notice of their constituents concerned 8 The directions contained in this circular have been issued under Sections 10 4 and 11 1 of the Foreign Exchange Management Act, 1999 42 of 1999 Yours faithfully, Grace Koshie Chief General Manager. some non co-operative countries like ukraine is de listed by FATF. Re Forex trading in India - Legal Here is RBI circular. Any legality issue applies to brokers accepting money from Indians for margin trading, not to Retail traders. If the restrictions were to be applied to retail traders then credit cards would not exist which are rampantly used to fund forex accounts. In short, you cannot open a forex brokerage company in India. But, the simple workaround is to function as Introducing Broker which comes under Internet Marketing and legal LOL. RELIANCE MONEY has used this loophole and functions as IB for FXCM. if a company this big can do it, why should you bother whats legal and whats not, carry on trading. Last edited by preetksgill 10th April 2010 at 08 52 AM Reason changing font size to make it smaller. Originally Posted by preetksgill. Any legality issue applies to brokers accepting money from Indians for margin trading, not to Retail traders. If the restrictions were to be applied to retail traders then credit cards would not exist which are rampantly used to fund forex accounts. In short, you cannot open a forex brokerage company in India. But, the simple workaround is to function as Introducing Broker which comes under Internet Marketing and legal LOL. RELIANCE MONEY has used this loophole and functions as IB for FXCM. if a company this big can do it, why should you bother whats legal and whats not, carry on trading. Thank you Mr Gill That was a good clarification. These sort of posts appears every month. Same point I wanted to outline in my posts. I see people here in this forum are more intere sted about legality issues rather than learning to trade for themselves. I think creating a separate section or an entirely different forum is required for these guys to keep on debating and keep themselves in illusion confusion about legality of Forex trading in India. My 2 paise for people who wants to continue these sorts of debate. Find a good lawyer, and file a case against all the Forex brokers in India, bring the Govt of India RBI into court room and get your answers rather than wasting your time in arguments in forums Just do it else leave it Don t waste your time. Else, if you want to trade, open an a c with any of the recognized reliable brokers in India start working. It s high time you should choose what you want to be - A lawyer or a Trader.
No comments:
Post a Comment